Tokoh Dalam Wayang Pandawa Lima (Bahasa Sunda)
Pandawa
Lima mangrupa inohong anu henteu bisa dipisahkan jeung carita
Mahabarata, alatan Pandawa Lima mangrupa inohong sentralnya babarengan
jeung Kurawa. Perang antara Pandawa Lima jeung Kurawa anu masih miboga
hubungan baraya, alatan Pandawa Lima memperjuangkan hak tahtanya luhur
Karajaan Hastinapura anu di kuasai ku para Kurawa ( Prabu Suyudhana
kalayan saudara-saudaranya anu berjumlah saratus ). Pandawa lima nyaéta
sebutan lima duduluran, putra ti Pandu Dewanata nyaéta Yudistira, Bima,
Arjuna, Nakula sarta Sadewa.
Yudistira
kalayan ngaran leutikna Puntadewa, Bima kalayan ngaran leutikna Sena,
sarta Arjuna kalayan ngaran leutikna Permadi dilahirkan ti ibu Dewi
Kunti keur Nakula kalayan ngaran leutikna Punten sarta Sadewa kalayan
ngaran leutikna Tangsen dilahirkan ti ibu Dewi Madrim.
Pandu
Dewanata nyaéta Raja Hastinapura, tapi mati ngora sarta barudakna masih
leutik-leutik ku kituna tacan matak bisa pikeun nyekel kadali
pamaréntahan, pikeun ngeusian ka kosongan pamaréntahan Hastinapura,
mangka diangkatlah Destaratra anu lolong, lanceuk Pandu Dewanata pikeun
menduduki kalungguhan samentara tahta Hastina, jaga lamun putra-putra
Pandu geus dewasa, Hastinapura baris dibikeun dina Pandawa Lima, putra
Pandu anu miboga hak luhur tahta Hastina sacara syah.
Wayang Golek Pandawa Lima |
Rencana
seserahan tahta Hastinapura ka para Pandawa Lima Putra Pandu sacara
tengtrem jagana ngan ancik rencana waé, alatan ren-cana kasebut
terhalang ku Dewi Gendari Pamajikan Destarastra anu pohara ambisius,
naon deui ambi si Dewi Gendari dirojong ku adina Harya Su man landian
Sengkuni, jadi patih Hastinapura, miboga watek iri, dengki sarta syirik
anu menghalakan sagala cara pikeun ngahontal tujuanana. Destarastra
digigireun / sabeulah lolong, pendiriannya ogé kurang kuat, gampang
robah, gampang diha sut sarta gampang dibujuk ku barudakna anu berjumlah
saratus, dipikawanoh jeung Kurawa atawa Sata Kurawa anu ampir sakumna
anakna miboga watek pendusta, iri, dengki, tamak, syirik dlsb.
Patih
Harya Suman landian Sengkuni pohara badag sakali pangaruhna dina para
Kurawa dina nyieun anganggapan yén Pandawa Lima mangrupa satru sarta
saingan terberatnya, alatan éta kudu disingkirkan ku cara naon waé ogé,
ambéh Hastinapura henteu murag kaleungeun Pandawa Lima Putra Pandu,
minangka pewaris syah luhur tahta Hastinapura. Sanajan Pandawa Lima
sarta Kurawa berguru dina guru anu sarua nyaéta Resi Durna ( Druna )
sarta Resi Krepa, tapi permusuhan diantara maranéhanana henteu bisa
dipadamkan pikeun jadi rukun, komo beuki menjadi-jadi.
Pandawa
Lima sok leuwih punjul dlm ke-trampilan kalakuan pakarang sarta
kalakuan krida tinimbang para Kurawa. Puntadewa sok leuwih punjul dibi
dang sastra sarta katatanagaraan, Bima punjul diwidang memainkan
pakarang gada, Harjuna punjul diwidang memanah sarta kalakuan pedang
keur pan Nakula sarta Sadewa henteu milu berguru kare-na masih leutik
teuing. Bima bersosok awak badag, konon pohara jail resep ngaréwong
Kurawa kalayan euweuh sabab Kurawa mindeng ditampar sarta ditempeleng ku
Bima utamana Suyudhana/Duryudhana sarta Dursasana ( adi Suyudhana ),
pamustunganana ngabalukarkeun perkelahian tapi sok dimeunangkeun ku Bima
sanajan Bima dikeroyok maranéhanana duaan, alatan éta Bima sok jadi
sasaran pelampiasan ti kekesalan maranéhanana.
Hiji
waktu Bima anu pohara rampus, dina kadaharanana dibéré racun ku Kurawa,
sanggeus Bima henteu sadarkan diri saterusna dipiceun kadina sumur
Jalatunda anu eusina pinuh kalayan ular beracun ganas. Alatan
pertolongan Batara Dadungnala, Bima bisa salamet sarta saprak harita
Bima jadi kebal ka sagala macem racun betapapun ganasnya racun kasebut.
Nyaho usahana nyingkahkeun Bima gagal, mangka Kurawa usaha deui pikeun
nyingkahkeun Pandawa Lima ku cara ngabeuleum bale Sigala-gala tempat
menginap para Putra Pandu sarta Indungna Dewi Kunti, tapi usaha itupun
gagal deui, alatan Putra Pandu nampa pertolongan ti Batara Naradha, Sang
Hyang Antaboga sarta Yama Widura.
Pikeun
nyegah Pandawa Lima sarta para Sata Kurawa ambéh henteu lumangsung
sengketa terus menerus, para tetua maranéhanana utamana Resi Bis- ma
sarta Yama Widura, menganjurkan ka Destarastra ambéh Pandawa Lima dibéré
leuweung Pan dawaprastha atawa Wanamarta, bongbolongan kasebut
dituturkeun ku Destarastra sarta leuweung Wanamartalah anu dibikeun dina
Pandawa Lima.
Dina
waktu singget Pandawa Lima anu dibantuan ku sawatara Déwa sarta sahabat
saha-batnya, junun ngarobah leuweung belantara menja di hiji karajaan
anu badag kalayan ngaran Amerta sarta Indraprasta minangka ibu dayeuhna.
Beuki lila Amerta jadi beuki ma ju, karajaanana jadi beuki badag sarta
kuat, loba karajaan leutik-leutik, ngagabung berkat perjuangan Bima
sarta Harjuna. Minangka pernyataan syukur ka Sang Hyang Widhi Wasa atawa
Sang Maha Panyipta Ja-gad Raya ieu, mangka para pembesar Karajaan
A-marta ngayakeun syukuran, sesaji ka Raja Suya sarta para Kurawapun
diondang pikeun meng ngahadiran upacara sesaji éta sarta dina
palaksanaan upacara sesaji kasebut aya keributan antara Prabu Kresna
jeung Prabu Si Supala, lekasan kalayan maotna Prabu Si Supala, tapi
henteu menggangu kelancaran jalanana upacara sesaji.
Alatan
geus miboga bibit rasa iri sarta dengki dina Pandawa Lima, mangka
Kurawa meunteun yén upacara kasebut mangrupa pameran kakuatan Pandawa
Lima, hal kitu dimangpaatkeun ku Patih Sengkuni pikeun mangaruhan para
Kurawa ambéh nyieun tunggara dina Pandawa Lima (Putra Pandu).
Prabu
Duryudhana luhur ngaran Kurawa, ngondang Pendawa Lima pikeun ngaluuhan
pes-ta anu diayakeun di karajaan Hastinapura, luhur hal kasebut para
tetua Hastinapura kawas Pra bu Destarastra, Resi Bisma sarta Yama Widura
meunteun yén antara Pandawa Lima kalayan para Sata Kurawa geus berdamai
sarta soméah.
Pameunteunan
tetua Hastinapura tétéla mele-set, alatan ondangan Kurawa ngan mangrupa
siasat pikeun nyieun tunggara Pandawa Lima. Wayah éta Pandawa Lima
diajak inum mi-numan anu memabukkan nepi ka mabok sarta dina kaayaan
mabok éta pisan Pandawa Lima dia-jak ulin maén, Pandawa Lima diwakilan
ku Yudistira sarta Hastinapura diwakilan ku Patih Sengkuni (Harya
Suman). Dina kaulinan maén kasebut Pandawa Lima di kalahkan, alatan di
curangi ku para Kurawa, maén sarta mabuk-mabukan geus mangrupa kabiasaan
sapopoé pikeun para Kurawa.
Awalna
Pendawa Lima mindeng dimenang-kan, tapi sanggeus taruhan digedéan sarta
mangrupa udagan Para Kurawa, mangka Pendawa Lima diéléhkeun, sageus
karajaan Amarta dipertaruhkan sarta diéléhkeun, kaayaan beuki panas,
ke-mudian sanggeus adik-adiknya sarta dirina anu di jadikan taruhan éléh
ogé, mangka Dewi Drupadi istrinyapun dipertaruhkan ogé. Dewi Drupadi
wayah éta dikaputren saterusna diseret kebalairung, dipermalukan sarta
metot buukna nepi ka terurai. Dina waktu éta pisan Dewi Drupadi
ngedalkeun sumpahnya, yén manéhna moal menyanggul buukna deui, kajaba
sanggeus keramas kalayan getihna Dursasana adi Prabu Duryudhana (
Suyudhana ), kitu ogé Bima bersumpah, yén dina perang Bha ratajuda engké
baris maéhan Prabu Duryudhana (Suyudhana) sarta nginum getihna.
Nasib
Pandawa Lima sarta Dewi Drupadi a-gak katulung kalayan campur
leungeunnya tetua Hastinapura Resi Bisma sarta Yama Widura. Dewi Drupadi
dipénta pikeun dibikeun ka Resi Bisma sarta dibikeun, pikeun ieu para
Kurawa salah sangka dikirana Resi Bisma hayang ngarasakeun kameunangna
dina hal Dewi Drupadi baris dibikeun balik ka Pandawa Lima ku Resi
Bisma. Luhur kaéléh maén para Pandawa Lima, te kolot Hastina nyokot
kebijaksanaan sarta jalan tengah, yén Pandawa Lima kudu ngajalanan
hukuman pembuangan di leuweung salila 12 warsih sarta mangsa penyamaran
salila 1 warsih, dina mangsa penyamaran lamun salah sahiji ti Panda wa
lima bisa dipergoki, mangka maranéhanana kabéh ha rus ngajalanan
pembuangan deui deui salila 12 warsih, sarta mangsa penyamaran 1
warsih.
Dewi
Drupadi-pun nuturkeun para Pandawa Lima dina ngajalanan hukuman
pembuangan, sedengkeun Dewi Kunti ibu para Pandawa Lima tetep ancik
Karajaan Hastinapura. Sawaréh Pamajikan sarta barudakna Raden Harjuna
dititipkan di Karajaan Cempalaradya, Dewi Wara Subadra sarta sawaréh
deui pamajikan-pamajikan Raden Harjuna sarta barudakna dititipkan di
Karajaan Dwarawati.
Dina
mangsa ngajalanan hukum pembuang - an, Raden Harjuna sarta Bima
ngamangpaatkeun wak tunya pikeun memperdalam élmuna sarta néangan
pakarang pusaka. Bima papanggih jeung Anoman baraya tunggal Bayu anu
ngajarkeun sagala rupa élmu kesaktian pikeun manéhna. Sanggeus Pandawa
Lima ngabéréskeun ma-sa pembuangan 12 warsih lilana, saterusna
ngajalanan mangsa penyamaran di Karajaan Wirata. Puntadewa nyamur
minangka ahli sajarah sarta tatanegara kalayan ngaran Wijakangka, Bima
minangka Jagal/penyembelih sato kalayan ngaran Jagal Abilawa, Harjuna
minangka guru tari anu kebanci-bancian kalayan ngaran Kandhi Wrahatmala,
Nakula sarta Sadewa minangka palatih sarta pamulasara kuda kalayan
ngaran Darmagranti sarta Tantripala. Dewi Drupadi jadi dayang karaton
kalayan ngaran Sailandri atawa Salindri.
Diwaktu
poé penyamaran Pandawa Lima ber-akhir terjadilah penyerbuan Hastinapura
kalayan sekutu-kutunya ka Karajaan Wirata. Para Pandawa Lima henteu
bisa ancik cicing sabot nempo kajadian penyerbuan anu geus ngaréwong
ketenangan sarta katingtriman Karajaan Wirata tempat maranéhanana nyamur
salila ieu.
Kalayan
miluna Pandawa turun kemedan perang, balukarna para Sata Kurawa nyaho
penyamaran Pandawa Lima. Mangka sabot diaya pan perundingan pikeun
nyageurkeun hak Panda wa Lima luhur Karajaan Amarta sarta satengah
Karajaan Hastina, ditampik ku Kurawa jeung ékol penyamarannya geus
dipergoki, alatan éta Pandawa kudu ngajalanan deui balik mangsa
hukumanana 12 warsih dina pembuangan sarta 1 warsih mangsa penyamaran.
Nurutkeun itungan tetua Hastina, Panda wa Lima geus ngajalanan mangsa
hukuman kalayan sampurna, alatan éta maranéhanana kudu dipulangkeun
hak-haknya kaasup satengahna Karajaan Hastinapura, tapi hal kitu
ditampik ku Kurawa. Sanajan Pandawa Lima dina perundingan diwakilan ku
Prabu Kresna minangka duta Pandawa Lima. Alatan perundingan tengtrem
ngalaman ke-gagalan, mangka pecahlah perang utk mem-perjuangkan hakna,
saterusna dipikawanoh jeung carita “MAHABHARATA”, mangsa perangna salila
18 poé, lekasan jeung kameunang Pandawa Lima, tapi kabéh putra Pandawa
Lima gugur dimedan perang di Tegal Kurusetra.
Yudistira
dipikawanoh minangka sosok suci tanpa dosa, sedengkeun Bima sarta Raden
Harjuna dipikawanoh minangka sosok anu geus ngahontal kesempurnaan
diri, nyaho sajatina urip/hidup. Bima wayah éta diparéntah ku Resi Druna
pikeun néangan cai suci, maksudna pikeun mence lakakan Bima, tapi
sabalikna Bima papanggih jeung Déwa Ruci anu méré wejangan ngeunaan élmu
kasampurnan hirup, Raden Harjuna nampa wejangan élmu Hasta Brata ti
Panembahan Kesawasidhi di Penclut gunung Suwelagiri Pertapaan
Kutharunggu. Hasta Brata mangrupa élmu spiritual satingkat jeung cai
suci anu ditampa Bima pikeun ngahontal kesempurnaan hirup. Dipoé
kolotna, Pandawa Lima kalayan sadar mangrupa poé-poé utk menyongsong
waktu ke-matian, sanggeus menobatkan Parikesit incu Ra-den Harjuna
minangka Raja Hastinapura, sawatara warsih saterusna Pandawa Lima
mendaki kaogé cak Gunung Himalaya, kaasup Dewi Drupadi pikeun
menyongsong pati, dituturkeun ku anjing berbulu bodas.
Mimiti
anu dijemput ku Batara Yamadipati (Déwa penjemput nyawa) nyaéta Dewi
Drupadi, dipeunteun panglobana dosana diban -dingkan kalayan kalima
salakina nyaéta Panda wa Lima. Kahiji alatan dihaté leutikna manéhna
leuwih mitresna Raden Harjuna tinimbang jeung salaki lain-lainnya. Kadua
alatan Dewi Drupadi bermulut seukeut, kata-katanya mindeng melukai haté
batur, diantarana nyaéta Narpati Basukarna (Adipati Karna), Prabu
Duryudhana, Resi Druna/ Drona, Dursasana sarta Jayadrata, tatu haténa
alatan kedalan-kedalan Dewi Drupadi. Saterusna giliran Sadewa anu
dijemput ku Batara Yamadipati, alatan mindeng ngamomorékeun atawa melong
pendék batur kaasup lanceuk lanceukna sanajan ngan didina haté waé
sarta henteu kungsi diucapkan. Sadewa miboga élmu / aji Pranawa Jati anu
bisa nyaho kajadian anu baris datang sarta nginget kajadian-kajadian
mangsa katukang anu kungsi dialaman.
Sanggeus
Sadewa giliran saterusna kemudi-an nyaéta Nakula anu dijemput ku Batara
Ya-madipati, alatan sanajan cicing sabenerna di-dalam haténa Nakula sok
iri sarta dengki ka saudara-saudaranya utamana jeung Sadewa. Giliran
saterusna sanggeus Nakula nyaéta Raden Harjuna anu dijemput ku Batara
Yama dipati, alatan didina haté leutikna Raden Har-juna reueus teuing
kalayan ketampanan anu dipibogana sarta ngarasa pang diperlukeun atawa
pa-ling penting dibandingkeun kalayan saudara-saudaranya. Bima giliran
saterusna dijemput ku Bata ra Yamadipati, alatan dipeunteun mindeng
henteu bisa nahan napsu amarahna. Yudistira henteu dijemput ku Batara
Yama-dipati sarta henteu nepungan ajalnya, manéhna leumpang nepi ka
dihareup panto Syurga sarta dijemput ku Batara Indra, diajak pikeun asup
syurga tapi anjingna dilarang asup. Yudistira nampik asup syurga lamun
anjingna henteu kaci asup syurga, alatan Yudistira nganggap Déwa henteu
ngahargaan hiji kasatiaan. Mangka leuwih hadé hamba henteu perlu asup
kesyurga lamun anjing anu némbongkeun kasatiaanana dilarang asup
syurga.
Luhur
kedalan Yudistira anu ngahargaan ka setiaan, sasabot éta ogé anjing
bodas anu sok menyertai lalampahan Pandawa Lima kalayan satiana saprak
ti Karaton Hastinapura nepi ka kapanto syurga, robah wujudna jadi Batara
Darma, jelmaan bapana Yudistira anu sabenerna. Carita lekasan hirupna
para Putra Pandu, ngandung hiji petunjuk, yén Alloh Maha Nyaho
segala-galanya, sanajan ngan didina haté sarta henteu kungsi
dikaluarkeun atawa dinyatakeun ka batur, Alloh geus nyaho kebaikan atawa
kebathilan éta.
Jalan
hirup sarta cecekelan hirup para Putra Pandu anu saterusna dipikawanoh
jeung Pandawa Lima, henteu bisa dilepaskan ti punakawan Semar sarta
barudakna anu henteu séjén ti jelmaan Déwa Ismaya anu sok méré petunjuk
sarta bimbingan sarta nasehat ka para Putra Pandu. Ngaran-ngaran atawa
sebutan kolot lalaki sok disertakan dina méré ngaran putra-putranya,
kawas Pandawa Lima nyaéta turunan Pan nyaéta Pandu. Kurawa nyaéta
turunan Kuru, Drupadi nyaéta turunan Drupada, Madrim nyaéta turunan Raja
Mandra dst. Yudistira dina pewayangan nyaéta simbul atawa lambang sosok
anu suci, henteu miboga dosa sarta diupamakeun getihna boga warna bodas
tanpa noda sediktpun. Bima dina pewayang nyaéta simbul kete-gasan sarta
kaadilan sarta kejujuran dina ngadegkeun hukum, henteu tempo bulu, saha
ogé anu salah kudu dihukum sanajan éta baraya atawa anakna sorangan.
Bima sok menepati pasinina, bertubuh luhur badag sarta kokoh. Raden
Harjuna nyaéta lambang atawa sim - bul sosok tampan sarta rupawan tapi
donyuan, loba anak loba pamajikan tapi kabéhanana rukun. Carita-carita
pewayangan loba mengan-dung ajaran-ajaran Falsafah anu bermakna spiri
tual luhur, kecap-kecap Adiluhung anu memben tuk budi luhur sarta
pekerti/perbuatan mulia Bangsa Indonésia.
Dunya
pewayangan miboga andil anu pohara badag dina nyieun watek Budi Luhur
sarta Haté Mulia Bangsa Indonésia anu dika gumi ku bangsa séjén didunya
ieu. Lalajo pintonan wayang anu ngadahar wayah panjang waé geus ngandung
atikan, di mana panongton dididik pikeun sabar dina nyanghareupan
kanyataan hirup, sarta leukeun narima/menanti élmu atawa wejangan
spiritual anu bermakna luhur liwat dalangnya.
cerita wayang, cerita wayang bahasa jawa, cerita wayang kulit, cerita
wayang beber, cerita wayang ramayana, cerita wayang golek, cerita
wayang mahabarata, cerita wayang arjuna, cerita wayang beber berasal
dari, cerita wayang bahasa jawa arjuna,cerita wayang abimanyu dalam
bahasa jawa, cerita wayang arjuna bahasa jawa, cerita wayang antasena,
cerita wayang adipati karna, cerita wayang adalah, cerita wayang anoman
duta, cerita wayang arjuna dan srikandi,cerita wayang bima, cerita
wayang bahasa jawa singkat, cerita wayang bahasa jawa semar, bahasa jawa
cerita wayang, gaya bahasa cerita wayang,bahasa jawa cerita wayang
ramayana, bahasa jawa cerita wayang ramayana sintha kandhusta, cerita
wayang b jawa, cerita wayang b.jawa singkat, cerita wayang b.sunda,
cerita wayang b.indonesia, cerita wayang b.jawa pendek, cerita wayang
cangik, cerita wayang cangik dalam bahasa jawa,cerita wayang cupu manik
astagina, cerita wayang cepot,cerita wayang cekak, cerita wayang
caranggana, cerita wayang cinta, cerita wayang citraksi, cerita wayang
citraksa, cerita wayang candrabirawa dalam bahasa jawa
,cerita wayang dalam bahasa jawa, cerita wayang dewa ruci, cerita wayang dewi sinta dalam bahasa jawa, cerita wayang duryudana dalam bahasa jawa, cerita wayang dewa ruci dalam bahasa jawa, cerita wayang dewi sinta, cerita wayang dewi kunti, cerita wayang dewi anjani, cerita wayang dalam bahasa jawa singkat, cerita wayang dalam bahasa sunda, cerita di wayang, cerita di wayang hari ini, gambar dan cerita wayang, gambar dan cerita wayang kulit, judul dan cerita wayang, tokoh dan cerita wayang, dewa di cerita wayang, cerita wayang ekalaya, cerita wayang epos mahabarata, cerita wayang entus, cerita wayang bambang ekalaya, cerita wayang ki entus, cerita wayang golek erawan palastra, cerita wayang cekel indralaya, cerita wayang wahyu ekajati, cerita wayang dalang entus, cerita wayang ki enthus, cerita wayang full, cerita wayang fabel, cerita wayang versi jawa, cerita wayang free, cerita wayang golek full, cerita wayang kulit full, fungsi cerita wayang, filosofi cerita wayang,fungsi cerita wayang di indonesia, download cerita wayang golek full, cerita wayang gareng, cerita wayang golek bahasa sunda, cerita wayang gatotkaca bahasa jawa, cerita wayang gareng dalam bahasa jawa, cerita wayang gatotkaca gugur, cerita wayang golek si cepot, cerita wayang gugure abimanyu, cerita wayang golek lucu, cerita wayang hanoman, cerita wayang hanoman dalam bahasa jawa, cerita wayang humor, cerita wayang hot, cerita wayang arjuno sosro krido, cerita wayang anoman singkat, cerita wayang hanoman dalam bahasa sunda, cerita wayang hari ini, cerita wayang hasil karya sunan kalijaga, cerita wayang anoman sejarah
cerita wayang indonesia, cerita wayang ing tlatah jawa biasane asale soko kitab, cerita wayang indrajit, cerita wayang india, cerita wayang indrajit dalam bahasa jawa, cerita wayang iku asale soko ngendi, cerita wayang iku asale saka ngendi, cerita wayang ing basa jawa, cerita wayang islam, cerita wayang islami, cerita wayang jawa, cerita wayang jawa singkat, cerita wayang janaka, cerita wayang jawa dalam bahasa jawa, cerita wayang jawa lengkap, cerita wayang jowo, cerita wayang jayadrata gugur, cerita wayang jabang tutuka, cerita wayang jatayu, cerita wayang jawa ramayana, cerita wayang kresna, cerita wayang kumbakarna, cerita wayang kulit bahasa jawa, cerita wayang kulit bahasa indonesia, cerita wayang kumbakarna gugur, cerita wayang kulit semar, cerita wayang kresna dalam bahasa jawa, cerita wayang kulit singkat, cerita wayang kulit wahyu katentreman, cerita wayang lucu ,cerita wayang limbuk, cerita wayang lengkap, cerita wayang laksmana, cerita wayang lucu bahasa jawa, cerita wayang lahirnya wisanggeni, cerita wayang lahire abimanyu dalam bahasa jawa,cerita wayang lahirnya gatotkaca,cerita wayang lahire anoman,cerita wayang mahabarata bahasa jawa,cerita wayang mahabarata bahasa jawa ngoko,cerita wayang modern,cerita wayang maharsi wiyasa,cerita wayang mahabarata dan ramayana,cerita wayang menggunakan bahasa jawa,cerita wayang mahabarata lengkap,cerita wayang mahabarata bahasa jawa singkat,cerita wayang madya,cerita wayang nakula,cerita wayang nakula sadewa,cerita wayang nakula dalam bahasa jawa,cerita wayang nakula sadewa bahasa jawa,cerita wayang nakula bahasa jawa,cerita wayang nakula dan sadewa,cerita wayang nganggo basa jawa,cerita wayang nganggo bahasa jawa,cerita wayang nusantara,cerita wayang nakula nganggo basa jawa,cerita wayang orang,cerita wayang orang sriwedari,cerita wayang orang anoman obong,cerita wayang orang banyak diambil dari kisah,cerita wayang orang mahabarata,cerita wayang online
,cerita wayang dalam bahasa jawa, cerita wayang dewa ruci, cerita wayang dewi sinta dalam bahasa jawa, cerita wayang duryudana dalam bahasa jawa, cerita wayang dewa ruci dalam bahasa jawa, cerita wayang dewi sinta, cerita wayang dewi kunti, cerita wayang dewi anjani, cerita wayang dalam bahasa jawa singkat, cerita wayang dalam bahasa sunda, cerita di wayang, cerita di wayang hari ini, gambar dan cerita wayang, gambar dan cerita wayang kulit, judul dan cerita wayang, tokoh dan cerita wayang, dewa di cerita wayang, cerita wayang ekalaya, cerita wayang epos mahabarata, cerita wayang entus, cerita wayang bambang ekalaya, cerita wayang ki entus, cerita wayang golek erawan palastra, cerita wayang cekel indralaya, cerita wayang wahyu ekajati, cerita wayang dalang entus, cerita wayang ki enthus, cerita wayang full, cerita wayang fabel, cerita wayang versi jawa, cerita wayang free, cerita wayang golek full, cerita wayang kulit full, fungsi cerita wayang, filosofi cerita wayang,fungsi cerita wayang di indonesia, download cerita wayang golek full, cerita wayang gareng, cerita wayang golek bahasa sunda, cerita wayang gatotkaca bahasa jawa, cerita wayang gareng dalam bahasa jawa, cerita wayang gatotkaca gugur, cerita wayang golek si cepot, cerita wayang gugure abimanyu, cerita wayang golek lucu, cerita wayang hanoman, cerita wayang hanoman dalam bahasa jawa, cerita wayang humor, cerita wayang hot, cerita wayang arjuno sosro krido, cerita wayang anoman singkat, cerita wayang hanoman dalam bahasa sunda, cerita wayang hari ini, cerita wayang hasil karya sunan kalijaga, cerita wayang anoman sejarah
cerita wayang indonesia, cerita wayang ing tlatah jawa biasane asale soko kitab, cerita wayang indrajit, cerita wayang india, cerita wayang indrajit dalam bahasa jawa, cerita wayang iku asale soko ngendi, cerita wayang iku asale saka ngendi, cerita wayang ing basa jawa, cerita wayang islam, cerita wayang islami, cerita wayang jawa, cerita wayang jawa singkat, cerita wayang janaka, cerita wayang jawa dalam bahasa jawa, cerita wayang jawa lengkap, cerita wayang jowo, cerita wayang jayadrata gugur, cerita wayang jabang tutuka, cerita wayang jatayu, cerita wayang jawa ramayana, cerita wayang kresna, cerita wayang kumbakarna, cerita wayang kulit bahasa jawa, cerita wayang kulit bahasa indonesia, cerita wayang kumbakarna gugur, cerita wayang kulit semar, cerita wayang kresna dalam bahasa jawa, cerita wayang kulit singkat, cerita wayang kulit wahyu katentreman, cerita wayang lucu ,cerita wayang limbuk, cerita wayang lengkap, cerita wayang laksmana, cerita wayang lucu bahasa jawa, cerita wayang lahirnya wisanggeni, cerita wayang lahire abimanyu dalam bahasa jawa,cerita wayang lahirnya gatotkaca,cerita wayang lahire anoman,cerita wayang mahabarata bahasa jawa,cerita wayang mahabarata bahasa jawa ngoko,cerita wayang modern,cerita wayang maharsi wiyasa,cerita wayang mahabarata dan ramayana,cerita wayang menggunakan bahasa jawa,cerita wayang mahabarata lengkap,cerita wayang mahabarata bahasa jawa singkat,cerita wayang madya,cerita wayang nakula,cerita wayang nakula sadewa,cerita wayang nakula dalam bahasa jawa,cerita wayang nakula sadewa bahasa jawa,cerita wayang nakula bahasa jawa,cerita wayang nakula dan sadewa,cerita wayang nganggo basa jawa,cerita wayang nganggo bahasa jawa,cerita wayang nusantara,cerita wayang nakula nganggo basa jawa,cerita wayang orang,cerita wayang orang sriwedari,cerita wayang orang anoman obong,cerita wayang orang banyak diambil dari kisah,cerita wayang orang mahabarata,cerita wayang online
Belum ada Komentar untuk "Tokoh Dalam Wayang Pandawa Lima (Bahasa Sunda)"